Kennisbank

Google’s HTTPS Update Voor Chrome en Het Effect Op Uw Website

Is uw site klaar voor grote veranderingen met betrekking tot de nieuwste update van Chrome? Zo niet, dan ziet u mogelijk een afname van het verkeer en betrokkenheid van bezoekers. Vanaf juli 2018 laat Chrome mensen direct weten of een site veilig is of niet.

In het verleden heeft Google enkele aanpassingen aangebracht aan de manier waarop het beveiligde websites behandelt. Er is in 2017 gesproken over het weergeven van meldingen aan gebruikers, en Google duwt die mogelijkheid nu aan.

Of u nu een online winkel heeft of een eenvoudige blog draait, het verschil tussen HTTP en HTTPS is enorm. En ik heb het niet alleen over het maken van een verkoop. Hoe uw site in Google Chrome wordt weergegeven, heeft namelijk invloed op uw algehele succes.

 

 

Hoe de update van Google Chrome uw site beïnvloedt

Terwijl Google zich meer richt op beveiliging, duwt de gigant van de zoekmachine een nieuwe functie in zijn populaire browser. Deze geïntegreerde mogelijkheid bepaalt of uw website een Secure Sockets Layer gebruikt.

De URL van uw site in de adresbalk wordt voorafgegaan door "Niet beveiligd" als er geen SSL wordt gedetecteerd.


Dit is slechts het topje van de ijsberg in termen van wat website-beveiliging betekent voor uw online aanwezigheid.

 

Hoe Google SSL-wijzigingen een verschil maken

In werkelijkheid is er een enorm verschil tussen een beveiligde en niet-beveiligde website. Het is niet alleen iets dat mensen laat weten dat hun gegevens veilig zijn en dat uw site legitiem is.

Hier zijn drie belangrijke punten die u moet overwegen als het gaat om de beveiliging van websites en het promoten van de site met SSL.

 

1. Verifieert tussen de site en bezoekers

Het gebruik van een SSL beschermt gegevens van en naar uw website. Het maakt het voor hackers moeilijker om informatie te onderscheppen of te veranderen tijdens het transport. Een hacker kan bijvoorbeeld de afbeeldingen wijzigen of zelfs uitvoerbare software starten binnen elementen die u vanuit een onbeschermde site bekijkt.

Overweeg SSL toe te voegen als een tunnel van uw bezoeker rechtstreeks naar uw website. Hoe sterker u die tunnel maakt, hoe minder kans dat iemand de bezoeker van buitenaf kan beïnvloeden.

De regen buiten op straat heeft geen effect op je als je in een metrosysteem zit. Dit is een vereenvoudigd voorbeeld van wat het coderen van gegevens met SSL doet voor uw online gasten.

 

2. Vult bezoekers met vertrouwen

Veel online shoppers vermijden aankopen te doen van sites die onveilig zijn. Anderen vertrouwen de inhoud vaak niet, ook al is het een blog vol feiten en statistieken. Het zien van die diepgroene boodschap dat een site veilig is in de adresbalk, heeft impact. Premium SSL-certificaten worden geleverd met Dynamic Site Seals, garantie en andere voordelen die het vertrouwen vergroten.

Wanneer u de enorme hoeveelheid concurrentie op het internet overweegt, is het laatste wat u wilt doen, potentiële klanten wegsturen. En een gebrek aan SSL zal precies dat voor veel van hen doen.

Houd er rekening mee dat Google Chrome-gebruikers bijna 60% uitmaken van het online verkeer wereldwijd. Het is veilig om aan te nemen dat meer dan de helft van uw bezoekers zullen zien of uw site veilig is of niet.

 

3. Verbetert de SEO voor Page Rank

Sinds de Penguin-update van 2012 heeft Google zich enorm ingespannen om veiligheid en kwaliteit te bevorderen. Tegenwoordig genieten sites die worden beschermd door SSL een hogere prioriteit in zoekmachines.

Experimenteer voor jezelf. Voer een Google-zoekopdracht uit met betrekking tot een onderwerp. Het is veilig om te veronderstellen dat de meeste van de top 10-resultaten afkomstig zijn van sites met een SSL-certificaat of een hoge domeinautoriteit hebben.

  • Google’s HTTPS Update, Google Chrome update
  • 0 gebruikers vonden dit artikel nuttig
Was dit antwoord nuttig?